چگونه یک آتوران بسازیم؟

در این نوشتار، ساخت آتوران را به دو صورت بررسی می‌کنیم؛ اولین روش به صورت دستی و همراه با اندکی کدنویسی است، و روش دوم استفاده از نرم افزاری بدین منظور است. البته در دنیای نرم‌افزارها، برنامه‌های متعددی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها بسته به نیاز و سلیقه شخصی خود استفاده کنید. استفاده از اینگونه برنامه‌ها برای ساخت یک آتوران زیبا بسیار ساده و دلنشین است و در خیلی از آنها شما فقط باید با کشیدن و انداختن اجزاء آتوران خود، کار را تمام کنید.

ساخت یک آتوران ساده به روش کدنویسی دستی

این روش بیشتر به درد مواقعی می خورد که شما کار خاص و پیچیده ای را نمی خواهید خلق کنید. در این شرایط شما فقط میخواهید با گذاشتن یک حافظه جانی در درایو مربوطه در رایانه، یک پنجره خودکار باز شود، یا یک برنامه از قبل تعیین شده به صورت خودکار اجرا شود. در این حالت شما فقط به یک پرونده ساده و چند خط دستور درون آن نیاز دارید.

پس یک پرونده در حافظه خود، مثلاً حافظه فلش یا حتی CD ایجاد کنید؛ نام این پرونده بایستی Aurorun.inf باشد. دقت کنید که این پرونده باید در ریشه حافظه مد نظر باشد. یعنی خود در یک پوشه دیگر قرار نداشته باشد. برای ساخت آن هم می توان با دستور راست کلیک و انتخاب دستور New این کار را انجام داد. پسوند این فایل هم دقیقاً باید .inf باشد، نه چیز دیگر!

با ساخت این پرونده، آن را باز کنید و سپس کدهای زیر را دورنش قرار دهید. هم می‌توانید بنویسید و هم کپی و بچسبانید:

[Autorun]
Open=MyApp.exe
Action=Start MyApp
Label=My Portable PC
Icon=MyApp.exe

التبه باید مقادیر هر کدام را باب میل خود تغییر دهید. مثلاً هر چه که در روبرو عبارت open، پس از علامت مساوی (=) نوشته شده باشد، به صورت خودکار پس از متصل شدن حافظه اجرا خواهد شد، که معمولاً یک برنامه است و باید با پسوند exe باشد. این پرونده حتماً باید درون خود حافظه شما وجود داشته باشد.

روبروی عبارت Aciton شما باید عملی که در فهرست پنجره راهنمای ویندوز پدیدار می‌شود را انتخاب کنید. این فقط باید عبارتی باشد که زمانی که آتوران برای شما پدیدار شد، بدانید که با کلیک بروی کدام دکمه، عمل مورد نظر شما انجام می‌پذیرد.

عبارت روبروی Label، نشان دهنده نام درایو مورد نظر است. در پنجره My Computer این نام برای آن حافظه، در اینجا حافظه فلش، نشان داده می‌شود.

و در آخر عبارت روبروی گزینه Icon، محل قرار گیری نمادی است که برای آن حافظه در نظر گرفتید. باید یک عکس کوچک و مربعی را درون ریشه حافظه قرار دهید و سپس نام آن را روبرو این مورد بنویسید. سپس در پنجره My Computer یا هر جای دیگر این نماد برای این حافظه تخصیص می‌یابد.

بدین صورت کار ساخت یک آتوران ساده اما کاربردی به روش دستی تمام شد. با این که این روش خیلی ساده بود، اما در خیلی از جاها به کارمان می‌آید.

ساخت یک آتوران حرفه ای با استفاده از نرم افزار

امروزه، نرم افزارها کارها را بسیار ساده کرده اند. شما فقط کافی است یک برنامه را انتخاب کرده و آن را بروی رایانه خود نصب کنید. پس از اجرا آن، کاری را که می‌خواهید انجام دهید را به نرم افزار تفهیم کنید و کار شما پس از مدتی، بسته به کیفیت آن برنامه انجام می‌شود.

در امر ساخت آتوران یا پنجره های خودبازشو هم روال همین است. در اینجا ما نرم افزار Autoplay Menu Designer را پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این برنامه شما کمترین کار را برای ساخت یک آتوران حرفه‌ای انجام می‌دهید. علاوه بر آن، می‌توان حتی یک برنامه آموزشی چندرسانه ای ساخت.

ساخت یک آتوران حرفه ای با استفاده از نرم افزار Autoplay Menu Designer

همان اولی که برنامه را اجرا می‌کنید، یک راهنما برای شما باز شده، که درخواست شما را مبنی بر ساخت یک پنجره خودبازشو، به صورت مرحله به مرحله گرفته و در آخرین مرحله شما باید ظاهر کار را طراحی کنید. برای طراحی ظاهر هم شما باید با استفاده از عملیات گرفتن و کشیدن موشواره، کار ساخت پنجره خودبازشو را به اتمام برسانید.

کار با Autoplay Menu Designer بسیار ساده است و آخرین نسخه آن را می‌توانید با جستجو در موتور جستجو بیابید و پس از نصب کردن، از آن نهایت استفاده را برید. دقت کنید که بااستفاده از این برنامه هم می‌توانید برای حافظه‌های فلش خود یک پنجره خودبازشو طراحی کنید؛ که با توجه به گستردگی این نوع حافظه‌ها، بسیار کاربردی است.

/ 0 نظر / 69 بازدید